maliny

Czerwone, żółte, białe a nawet czarne. Kto z nas nie kocha ich smaku? Najlepiej dojrzewają oddając swą słodycz skąpane w letnim słońcu. Ale czy tylko ich smak jest atutem?

Zdrowie i witaminy

Otóż nie! Mało kto z nas wie, że mają w sobie bardzo cenne witaminy. Są doskonałym źródłem witaminy C i witamin z grupy B oraz potasu, wapnia, magnezu i żelaza. Doskonale znane nam herbaty z malinowym sokiem z babcinych zakątków zawsze pomagały na przeziębienia i wspierały nas w czasie grypy. To nie tylko złudne wrażenie. To dzięki dużej ilości kwasów organicznych np. kwasu salicylowego, dzięki czemu mają właściwości napotne, rozgrzewające, przeciwgorączkowe i przeciwzapalne.

Dieta

Maliny znane są też nie tylko w walce z przeziębieniem. Ich drobne pesteczki to doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który stymuluje pracę jelit, daje uczucie sytości, oczyszcza światło jelita z substancji potencjalnie rakotwórczych przez co chroni przed nowotworami przewodu pokarmowego. Dodatkowo możemy jeść je bez obaw o kalorie. Maliny to owoce niskokaloryczne o niskim indeksie glikemicznym. Z uwagi na wysoką zawartość błonnika pokarmowego polecane są w diecie osób z otyłością. Co więcej - napar z liści malin ma delikatne właściwości rozkurczające mięśnie gładkie. Warto zatem spożywać je w dolegliwościach brzucha.

Maliny przez cały rok

Owoce malin są najbardziej wartościowe w świeżej postaci. Nie ma jednak nic złego w tym, by zgromadzić ich zapasy w postaci mrożonek czy też soków. W ich przypadku- łakomstwo popłaca!

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...