4839171_ml

CZY DRUGIE ŚNIADANIE MOŻE BYĆ SMACZNE I ZDROWE?

Racjonalne żywienie powinno się opierać o podstawową zasadę regularności spożywania posiłków. Ważne jest by w ciągu dnia pilnować spożywania każdego z nich. Drugie śniadanie powinno stanowić ok. 15% z energii dostarczanej każdego dnia. Ważne jest nie tylko to by nasze pociechy wychodząc z domu miały ze sobą „śniadaniówkę”, ale również, to co się w niej znajduje. Odpowiedni dobór produktów w czasie komponowania zestawu drugiego śniadania będzie stymulować prawidłowy rozwój i pomoże wykorzystać ich potencjał w czasie zajęć lekcyjnych.

Często zastanawiamy się co zapakować do śniadaniówki tak by zachęcić dziecko do jedzenia a jednocześnie wspomagać jego rozwój. Mamy nadzieję, że nasz nowy cykl pomoże Państwu w skomponowaniu smacznego, kolorowego i zdrowego drugiego śniadania dla Waszych pociech.

Pierwsza propozycja

Zaczyna się pogorszenie pogody i okres infekcyjny. Dobrze by dieta naszego dziecka była bogata w witaminę C, która pomaga w zapobieganiu infekcjom. Dzisiejsza propozycja nie tylko zawiera węglowodany złożone, które zapewniają podaż energii do mózgu, białko niezbędne do prawidłowego rozwoju ale również składniki mineralne takie ja wapń (niezbędny dla kości), potas oraz duże ilości witaminy C.

Kanapka z pastą jajeczną

 

Koktajl borówkowykoktajl_tru_jag

 

 

 

Paulina Gryz-Ryczywolska, dietetyk

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...