ZDROWE ŚNIADANIE - KASZA JAGLANA NA SŁODKO

O zdrowotnych zaletach kaszy jaglanej nikogo już chyba przekonywać nie trzeba. Najnowsze badania wykazały, że kasza posiada właściwości oczyszczania organizmu z toksyn, dostarcza niezbędnych witamin (z grupy B i E), soli mineralnych, żelaza, białka i cennych węglowodanów złożonych. Doskonale wpływa na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci, ponieważ zawiera spore ilości cennej krzemionki. Stosowana jest również w leczeniu kataru lub kaszlu wywołanym zapaleniem oskrzeli lub płuc - usuwa bowiem nadmiar wilgoci z organizmu i uwalnia go od męczącego śluzu. Potrafi działać też jak naturalny antybiotyk, uwalniając organizm od groźnych bakterii.
Posiada więc nie tylko właściwości lecznicze, ale jest bardzo odżywcza i niezwykle sycąca. Dlatego zachęcamy zarówno dorosłych jak i dzieci, do spróbowania tego zdrowego śniadania!

SKŁADNIKI:

jaglanka

* 1 szklanka kaszy jaglanej
* 3 szklanki wody
* cynamon (laska lub 1/2 łyżeczki mielonego)
* świeży imbir (może też być mielony)
* suszone owoce i pestki (po ok.1 łyżce): żurawina, morele, daktyle, rodzynki, siemię lniane, słonecznik, dynia, migdały, i jeszcze co tam kto lubi

owoce kandyzowane1

DODATKI wg uznania:
uprażone jabłko, pokrojony w plastry banan, sok malinowy, miód

WYKONANIE:

Do gotującej się wody dodaj wszystkie składniki poza kaszą jaglaną. Gotuj 2-3 min. Następnie dodaj dobrze przepłukaną kaszę (nie będzie wtedy gorzka w smaku i pozbędziemy się dodatkowo ewentualnych zanieczyszczeń; kaszę płuczemy pod bieżącą wodą, kilkakrotnie zmieniając wodę).
Wymieszaj całość. Gotuj wszystko pod przykryciem na minimalnym ogniu przez ok.30 minut (do miękkości kaszy). Jeśli ogień będzie odrobinę większy, kasza rozgotuje się (niektóre dzieci lubią właśnie taką wersję ;).
Ugotowaną kaszę możemy polać odrobiną soku malinowego lub miodu jeśli lubimy słodsze dania, lub wymieszać z uprażonym jabłkiem czy bananem. Latem kiedy owoców jest więcej mamy dużo więcej możliwości ;)
Kaszę jemy na ciepło. Można ugotować większą ilość i przechowywać w lodówce przez 1-2 dni, pamiętaj aby podgrzać kaszę przed podaniem.

SMACZNEGO!

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...